Creamailerin postituslistalta löytyvällä sähköpostiosoitteella voi olla neljä eri statusta, jotka ovat aktiivinen, perunut, virheellinen ja poistettu. Tilaajaa statusta voidaan vaihtaa näiden neljän eri kategorian välillä, mutta viestintää lähetetään ainoastaan aktiivinen-statuksen omaaville osoitteille. Muiden kategorioiden tarkoitus on antaa tarkempaa tietoa siitä, mihin osoitteisiin ei lähetetä viestintää.
Status: aktiivinen
Aktiivinen tarkoittaa, että osoitteeseen lähetetään viestejä.
Status: perunut
Perunut tarkoittaa, että tilaaja on perunut postituslistaan liittyvän viestinnän. Peruneille ei lähetetä viestintää.
Huom. Oletuksena osoite lisätään perumisen yhteydessä estolistalle. Jos estolistalle lisäyksen yhteydessä osoite löytyy useammalta postituslistalta, sen status päivitetään niillä muotoon poistettu.
Status: virheellinen
Virheellinen tarkoittaa, että osoite on palauttanut Hard Bouncen eli pysyvän virheen, kuten "osoite ei ole käytössä". Tällöin osoitteen status muutetaan muotoon virheellinen ja osoite lisätään estolistalle. Jos estolistalle lisäyksen yhteydessä osoite löytyy useammalta listalta, sen status päivitetään niillä muotoon poistettu.
Virheellisiin osoitteisiin ei lähetetä viestintää.
Status: poistettu
Poistettu on hyvin samankaltainen kuin virheellinen, mutta liittyy monesti ylläpidollisiin toimintoihin, kuten estolistalle lisäykseen. Katso lista syistä miksi osoite voi päätyä estolistalle.
Myös jos tilauksen tuplavarmistus (double opt-on) on käytössä, osoite lisätään ensin poistettu-statuksella ja aktivoidaan tilaaja klikkaa sähköpostitse saamaansa aktivointilinkkiä.
Poistetuihin osoitteisiin ei lähetetä viestintää.
Voinko tilaajan poistaa kokonaan listalta?
Tilaajaa ei voi poistaa kokonaan listalta lisäyksen jälkeen, ainoastaan sen statusta voidaan muuttaa. Mutta koska vain aktiiviset osoitteet vaikuttavat Creamailerin paketin kokoon, poistamiselle ei ole myöskään mitään syytä.
Jos tilaaja pyytää kaikkien tietojensa unohtamista, tähän tarkoitukseen löytyy Tilaajan unohtaminen -toiminto, joka poistaa kaikki yksilöivät tiedot, jonka jälkeen tilajaa ei voida enää tunnistaa.
Tilaajan statuksen muuttaminen usealla listalla
Tilaajan aktivointi
Jos osoite halutaan aktivoida kerralla useammalla listalla, siihen voidaan käyttää Postituslistat-sivun haku-toimintoa. Hakutuloksesta valitaan halutut osoitteet valintaruudulla ja käytetään sivulle ilmestyvää Siirrä valitut kansioon -toimintoa.
Tilaajan poistaminen
Jos tilaaja halutaan poistaa kaikilta listoilta, riittää, että osoite lisätään estolistalle.
Miksi en voi aktivoida osoitetta?
Uudelleenaktivointia ei voida suorittaa jos osoite on estolistalla. Tarvittaessa osoite tulee poistaa estolistalta ennen sen uudelleen aktivointia.
Huom. Roskapostiksi merkanneita ei voi poistaa estolistalta.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.