Tilaajaraportti sisältää kaiken yksittäiseen sähköpostiosoitteeseen liittyvän tiedon, kuten avatut viestit, klikatut linkit, lähetysongelmat ja postituslistalta poistumiset. Eli kyseessä on osoitteen koko historia.
Huom. Tilaajaraporttiin pääsee vain jos tilaaja löytyy joltain postituslistalta.
Mitä tilaajaraportti sisältää?
Tilaajaraportti sisältää kaiken sähköpostiosoitteeseen liittyvän tiedon, mitä on kerätty sen jälkeen kun osoite on ensimmäisen kerran tuotu Creamaileriin. Myös poistettuihin postituslistoihin liittyvän tiedon.
Tilaajaraportin tiedot:
Viestit
- lähetetyt viestit (uutiskirjeet ja postituslistan automaattiset viestit)
- avatut viestit
- klikatut linkit
- online barometri -vastaukset
Postituslistat
- viestintäluvat
- postituslistat
- estolista
- lähetysongelmat
- postituslistalta poistumiset
- roskapostimerkkaukset (vain Microsoftin palveluista)
Koska tilaajaraportti ei liity postituslistoihin kuin sähköpostiosoitteen osalta, siitä ei löydy sen lisäksi muita mahdollisesti eri listojen sisältämiä tietoja kuten nimi tai yritys.
Mistä tilaajaraportti löytyy?
Tilaajaraporttiin pääsee usealla eri tavalla. Voit esimerkiksi etsiä tilaajan Postituslistat-sivun tai yksittäisen listan haku-toiminnon avulla. Klikkaa avautuvalta sivulta Tilaajaraportti-painiketta.
Mitä jos tilaaja vaihtaa sähköpostiosoitetta?
Jos tilaaja vaihtaa sähköpostiosoitetta, muodostuu tilaajalle automaattisesti uusi raportti liittyen uuteen sähköpostiosoitteeseen. Vanhat tiedot eivät siirry uudelle sähköpostiosoitteelle. Eli kyseessä on yksittäiseen osoitteeseen liittyvä historia.
Tilaajaraportin lataaminen
Tilaajaraportti voidaan ladata sivun oikeasta yläkulmasta CSV tai Excel -muodossa. Raportti sisältää tiedon avatuista viesteistä ja klikatuista linkeistä.
Kuinka usein tilaajaraportti päivittyy?
Tilaajaraportti päivittyy muutaman tunnin viiveellä.
Miten avausprosentti lasketaan?
Huom. Lähetetyt viestit -luku sisältää uutiskirjeet sekä postituslistan automaattiset viestit.
Tilaajan poistaminen
Tilaajan unohtaminen
Halutessa tilaajan tiedot voidaan unohtaa klikkaamalla Unohda tilaaja -painiketta. Kaikki yksilöivät tiedot kuten nimi, sähköpostiosoite, yritys, osoite ja muut mahdolliset tiedot tilaajasta poistetaan. Ks. Tilaajan unohtaminen.
Tilaajan lisääminen estolistalle
Halutessa tilaajan tiedot voidaan lisätä estolistalle klikkaamalla Lisää estolistalle -painiketta. Osoitteeseen ei lähetetä enää viestejä jatkossa. Ks. Estolista.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.