Kun viestejä lähetetään ensimmäistä kertaa uudesta IP-osoitteesta, vastaanottavat sähköpostipalvelimet joutuvat tekemään nopean päätöksen siitä otetaanko viestit vastaan. Vastaanottavat sähköpostipalvelimet eivät hyväksy kerralla suurta määrää viestejä tuntemattomasta IP-osoitteesta, vaan luokittelevat ne roskapostiksi. Tästä johtuen uudelle IP-osoitteelle on suositeltavaa tehdä domainin autentikointi ja toimenpide, jota kutsutaan IP-osoitteen lämmittämiseksi (warming up an IP address).
IP-osoitteen lämmitys tarkoittaa lähetysten jakamista pienempiin ryhmiin, useammalle päivälle, jolloin vältetään kyseiset ongelmat ja muodostetaan hyvä lähettäjän maine vastaanottavien sähköpostipalvelimien silmissä.
Milloin “IP-osoitteen lämmittäminen” kannattaa tehdä?
Jos yrityksellä on oma IP-osoite (Tehopaketti) ja vastaanottajia on yli 10 000. Jos sähköpostiosoitteita on yli 25 000, suosittelemme kahden eri IP-osoitteen (Tehopaketin) hankkimista.
Miten “IP-osoitteen lämmittäminen” tehdään?
Ideaali lähetystaso riippuu useasta eri tekijästä, kuten:
- listan ikä
- roskapostimerkkausten määrä
- virheellisten osoitteiden määrä
- verkkotunnuksen maine
- viestin sisältö
- kuinka kiinnostuneita vastaanottajat ovat viesteistä
Pyydä tarvittaessa apua osoitteesta tuki@creamailer.fi ja autamme oikean suunnitelman tekemisessä.
Esimerkki IP-osoitteen lämmittämisestä:
Päivä | Viestien määrä |
---|---|
1 | 50 |
2 | 100 |
3 | 500 |
4 | 1 000 |
5 | 5 000 |
6 | 10 000 |
Manuaalinen IP-osoitteen lämmitys
Kasvata lähetysmäärää tasaisesti edellä mainitun taulukon avulla.
Automaattinen IP-osoitteen lämmitys
Toiminto jakaa viestit automaattisesti useammalle tunnille (tai päivällä), eikä viestejä lähetetä kerralla enempää kuin on suositeltavaa. Käyttöönotto onnistuu olemalla yhteydessä Creamailerin tukeen.
Maineen seuraaminen
Aika ajoin on hyvä tarkistaa oman IP-osoitteen maine esimerkiksi www.senderscore.org tai www.senderbase.org sivustolta.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.