Aivan ensimmäiseksi suosittelemme tekemään domainin autentikoinnin. Se auttaa lähes aina kaikkiin ongelmiin. Lue lisää domainin autentikoinnista.
Päätyykö viestit suoraan roskapostikansioon? Alla olevat vinkit auttavat syyn selvittämiseen. Lue myös: Näin pidät lähetysmaineen hyvänä.
1. Tarkista viestin sisältö
Aivan ensimmäiseksi kannattaa selvittää onko viestin sisällössä jokin asia joka aiheuttaa roskapostikansioon joutumisen. Hyvin yleistä on esimerkiksi, että linkittäminen viestissä kolmannen osapuolen sivustolle riittää syyksi viestin joutumiseen roskapostikansioon.
Kokeile tätä:
- Luo yksi tyhjä viesti käyttäen Creamailerin HTML-viestieditoria. Älä valitse viestiin ollenkaan ulkoasua.
- Kirjoita viestin aiheeksi ja sisällöksi pelkkä testiviesti.
- Lähetä viesti Testiviesti-toiminnon avulla.
Jos viesti meni perille, lisää uutiskirjeen sisältöä artikkeli kerrallaan kunnes olet paikallistanut syyn ongelmalle. Muussa tapauksessa siirry seuraavaan kohtaan.
2. Tarkista tekniset asetukset
SPF-tietue
Tarkista viestiä luodessa yhteenveto-välilehdeltä näkyykö sivulla SPF-tietueeseen liittyviä virheilmoituksia. Jos näet SPF-tietueeseen liittyvän virheen, tutustu tähän ohjeeseen.
Mail-tester
Lähetä testiviesti mail-tester.com sivulta löytyvään sähköpostiosoitteeseen. Klikkaa lähetyksen jälkeen "Then check your score" -painiketta. Jos saat alle 8 pistettä, on todennäköistä, että jokin tekninen asetus estää viestin perillemenon. Ole tällöin yhteydessä Creamailerin tukeen, niin autamme teknisten asioiden selvittämisessä.
3. IP-osoitteen maine
Kannattaa huomioida, että lähetysmaine jaetaan oletuksena usean asiakkaan kesken. Tästä johtuen muiden käyttäjien viesteillä voi olla hetkellisiä vaikutuksia viestinnän perillemenoon.
Vaikka oletuksena lähetysmaine Creamailerissa on hyvä, suosittelemme Tehopakettia (29 e/kk) yrityksille, joille viestinnän perillemeno on erityisen tärkeää. Sen avulla saavutetaan paras mahdollinen ja itsenäinen lähettäjän maine, eikä sen jälkeen muiden Creamailerin käyttäjien viestinnällä ole vaikutuksia viestinnän perillemenoon.
4. Kysy Creamailerin tuelta
Jos olet testannut viestin sisällön ja tarkistanut tekniset asetukset, käänny Creamailerin tuen puoleen, autamme mielellämme syyn selvittämisessä osoitteessa tuki@creamailer.fi.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.