Yleisesti ottaen täysin identtisen viestin lähetystä ei yleisesti ottaen suositella mm. sen takia, että avausprosentti on vain arvio (lue lisää avausprosentin tarkkuudesta). Eli on mahdollista, että vastaanottaja on lukenut viestin, mutta hän ei ole ladannut viestissä olevaa analyysikuvaa tai klikannut viestissä olevia linkkejä. Lähettämällä saman viestin uudelleen, lisätään roskapostimerkkauksen mahdollisuutta, jolla voi olla vaikutuksia yrityksen lähetysmaineeseen.
Viestin lähettäminen "ei avanneille"
Toimintoa postituslistan luomiseksi "ei avanneista" ei löydy automaattisesti, mutta se voidaan muodostaa seuraavasti:
- Valitse päävalikosta Raportit.
- Aukaise sen viestin raportti, jonka haluat lähettää uudelleen.
- Klikkaa Avasi viestin -linkkiä.
- Valitse välilehti Kaikki.
- Lataa Excel sivulta löytyvän linkin avulla ja poista siitä kaikki vastaanottajat, jotka ovat avanneet viestin.
- Luo uusi postituslista ja lisää vastaanottajat siihen juuri luodun Excelin avulla, josta löytyy vain "ei avanneet".
- Muodosta viestistä kopio (Viestit > Lähetetyt > Kopioi uudeksi viestiksi) ja tee siihen tarvittavat päivitykset.
- Ajasta viesti.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.